Khao Sok: the jungle experience!

22 november 2016 - Khao Sok National Park, Thailand

Onze nachtbus richting Khao Sok dropte ons om half 6 s ochtends in de middle of nowhere. Klaarblijkelijk was het een busstation maar in het donker voor ons gevoel nog midden in de nacht konden wij er niet veel van maken. Gelukkig zag iemand ons verdwaasd kijken en bleek er een soort transferservice te zijn naar het hotel waar wij gratis gebruik van konden maken. Eenmaal aangekomen bij het hotel konden wij gelukkig meteen de kamer in. Een houten hutje zonder airco, maar wij waren op dat punt al lang blij dat we ergens plat konden liggen! Toen we wat bijgeslapen hadden zijn we in de lobby wat gaan relaxen. Online stond dat er over het hele resort wifi beschikbaar was maar wederom is gebleken dat je niet alles moet geloven dat online staat. De eigenaar had een of andere lulsmoes over een boom die op de wifikabel gevallen had en daarna over 'the real jungle experience', volgens ons gewoon een truc om toeristen te lokken en zeer waarschijnlijk is er uberhaupt nooit wifi geweest. Welkom in Thailand!

De volgende dag zijn we met een gids het Khao sok national park in geweest. We wilden in eerste instantie graag 2 dagen en een nacht doen, maar omgerekend ben je dan alsnog maar een dag in het park (net als met de Halong bay tour) en betaal je jezelf scheel voor een overnachting daar..... in plaats daarvan hebben wij gekozen voor een tour met een boottrip over het meer en een hike door de jungle en een grot. Normaal zou de route iets anders lopen maar door hevige regen was de grot die wij zouden bezoeken niet volledig opengesteld. Een deel van de gidsen had hier lak aan en ging er alsnog doorheen, ondanks het feit dat het nationaal park had aangegeven dat het onveilig was. Onze gids gaf gelukkig wel gehoor aan deze waarschuwing. Uiteindelijk was het een flink natte modderige wandeling waar wij blij waren met onze bergschoenen. De hike ging door een aantal beekjes waar je tot je heupen in het water stond ivm de hoge waterstand. Onderweg kwam je o.a een aantal enorme spinnen (iewl) en andere flora/fauna tegen. De grot in was zeker een toffe ervaring we kregen allemaal een hoofdlamp en verder was het donker, maar wederom stond het water door de hevige regenval erg hoog en liep je meestal tot je middel en op een bepaald punt zelfs tot je nek in het water. Kortom lekker soppen in onze bergschoenen.....jippie! Helemaal tot het einde mochten we dus niet vanwege de regen dus na 10 minuutjes zijn we daarom alweer naar buiten gegaan.

Na onze jungle tocht was er de mogelijkheid om te zwemmen en een beetje bij te komen alvorens de bootreis richting het vaste land weer te hervatten. Tijdens de bootreis begon het helaas behoorlijk te regenen en waaien. Gelukkig boden de zwemvesten uitkomst als een soort windschermen (want welke Nederlander doet er nou een zwemvest om..... we kunnen toch allemaal zwemmen?!) Koud en doorweekt van de regen en door onze nog niet opgedroogde kleding van de jungle tocht kwamen we uiteindelijk bij de minivan aan die ons weer richting het hotel bracht. Een avontuur was het zeker maar we waren ook erg blij weer droge kleren aan te kunnen doen. Onze volgende stop is Koh Lanta voor wat relaxen en duiken!

P.s. Het duurde ruim 3 dagen in de volle zon voordat onze schoenen weer droog waren......oeps!

1. Gerrie den ouden:
    <3 <3 <3
  2. Oma Riek:
    4 december 2016
    Wat een belevenis weer , nat en spannend.
    Geniet nog fijn van jullie laatste vakantie dagen.
    Knuffel xx
  3. Louky:
    4 december 2016
    Dit verhaal roept bij ons mooie herinneringen op. Leuk!
  4. Piet Ravenhorst:
    4 december 2016
    Het is toch maar weer een mooie belevenis , en dan nu alles maar weer laten drogen voor de terugreis .